torsdag 15 januari 2009

Hej kära ni!

Jag har inte försvunnit från den här planeten eller så. Dels har internetet krånglat här hemma och dels har jag varit ganska trött efter semestern. Ni vet, innan jag flyttade hit kändes det som om jag var på väg att bli utbränd, men med en liten bits marginal från väggen fick jag den fantastiska möjligheten att flytta till ett varmt land med killen jag gillar. Det var något av räddningen för mig. Men som den person jag är hittade jag snart en massa nya saker att göra här, än det ena och än det andra. En massa roliga saker som helt plötsligt blev för mycket.

Nu har jag sedan i december slutat med swahilin som jag läste tio timmar i veckan (kanske börjar läsa swahili någon timme i veckan sedan), en av skrivarkurserna är avslutad och igår bestämde jag mig för att inte fortsätta volontärarbeta på barnrättsorganisationen. Jag måste få mer utrymme att bara vara.

Jag har fortfarande en del grejer kvar, men nu känner jag att jag inte har lika många måsten. När det roliga blir ett måste insåg jag att jag var på väg in i samma karusell igen.

Bloggen fortsätter jag med, men inläggen kanske inte kommer att komma lika ofta... Eller så gör de det. Vi får se! Bilder från julsemestern kommer att komma, jag lovar.

På söndag åker N iväg på jobbresa till södra Afrika och när en tjej jag känner berättade att hon ska bila till Mombasa imorgon bestämde jag mig för att haka på och hälsa på min polska kompis som hyr ett fantastiskt mysigt hus vid Diani beach. Det känns perfekt. Jag tar med mig bikinin, boken Shantaram jag just nu läser (en bok jag verkligen vill rekommendera), en flaska vin, min laptop och några filmer. På dagarna kommer jag att hänga på den mysiga baren "Forty thieves", ta några dopp, promenera längs den vita stranden vid Indiska oceanen och gå ner i varv. Till middag kanske vi köper med oss en fisk som vi tillreder, sitter i deras utomhusvardagsrum, lyssnar på musik (J, jag tar självklart med en del av de skivor jag fått från dig - de är fantastiska!), pratar, kollar på film. Skönt att jag har en så bra tjejkompis här!



















Mn väns mysiga hus vid Diani Beach



















Altanen är som ett stort, härligt vardagsrum. Sängen (man ser gaveln på den längst fram till höger) kallas "Lamu bed" och är typisk för ön Lamu där jag och N spenderade julen (klicka på bilden så blir den större).

























Min vän med fötterna i den vita sanden på Diani beach!

3 kommentarer:

Emmama sa...

Du ar pa en bra plats for vila, tror jag! Njut av att gora ingenting!

Susanna sa...

Emmama. Ja, det tror jag ocksa. njuter sa mycket jag kan... Kram

Marianne sa...

Det låter som bra beslut att rensa bland det roliga som ju blir tvång när det blir för mycket av det goda. Jag är glad att du tänker fortsätta blogga, det är ju någonting man gör exakt när man KÄNNER för det, inte annars!