torsdag 25 september 2008

Om textcoachning, författarskap och om att ta ut allt i förskott innan man inser att man inte har råd

Jag passar på att glädja mig i förskott. Innan jag kommer att få prisuppgifterna och fatta att jag inte har råd. Igår var jag inne på den sjyssta matbloggen Ragazze och slussades därifrån vidare till kafferosteriet Johan&Nyströms blogg. Där observerade en av kafferostarkillarna, kanske Johan själv, att det kommit en ny bok som hade deras kaffekoppar på omslaget. Boken heter Vänskapskoden, är skriven av Bodil Sjöström (tidigare chefredaktör på resemagasinet Vagabond) och kommer säkert att lyftas fram på Bok&Biblioteksmässan som börjar idag. Boknamnet googlades och ledde mig vidare till bokförlaget Alfabeta och även till Bodils arbetsplats Respress.

Nu kommer jag äntligen till saken. Bodil erbjuder textcoachning.

Det står: Alla kan skriva. En del lysande, andra okej. Flera drömmer om att skriva något stort, en del vågar inte och många sitter fast. Vad du än vill skriva, smått eller stort, reportage, noveller eller en roman – hos oss kan du få personlig textcoachning. Kom med texter du skrivit och du får veta hur du kan bli ännu bättre. Eller kom tomhänt så lägger vi upp en skräddarsydd kurs bara för dig för att få igång skrivandet. Kontakta Bodil Sjöström.

Jag vill komma igång och skriva mer och behöver en kick i baken för att göra det. Det där skräddarsydda låter som min grej. Vi har mailats och nu väntar jag på prisuppgifterna. Min plånbok är dock tunn, så jag kan inte göra det till vilket pris som helst.

Så jag passar på att glädjas nu. Skivar upp lite färsk ananas, sätter mig på balkongen och fantiserar om Bok&Biblioteksmässan 2009 och om vad jag ska säga på bokscenen. Och om vad jag ska ha på mig...

Inga kommentarer: