fredag 5 september 2008

Every step you take...

Jag fick en stegräknare när jag fyllde år. Jag önskade mig en för att bli mer motiverad att promenera. Visst, jag promenerar mycket ändå, men nu har jag koll på hur många steg det blir och kan gå ett extra varv runt kvarteret om jag inte gått så många som jag skulle vilja. Det som är så bra med just denna är att man kan ha den i väskan när man går, runt halsen innanför tröjan eller i fickan. Vill inte att den ska synas i byxlinningen. Här finns mer info!


Igår gick jag 25 017 steg, men då var det också en hektisk ärendedag med sicksackande i stan. Fick min tredje rabiesspruta (och insåg att det var min femtonde vacccinationsspruta på fyra år), pratade pensionssparande på banken, åt en god lunch på Sturehof, gick på läkarbesök, lämnade tillbaka de där röda gummistövlarna och den där mobilladdaren jag köpte för någon dag sedan i ren förvirring. Sedan iväg till "Och Himlen Därtill" - Skrapans fantastiska skybar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Använder också stegräknare och det ökar faktiskt trycket på mig att gå. Om du vill bli mer motiverad och få mer användning för den kan jag tipsa om att Måbras stegräknarsite Motiomera.se nu har något gratiserbjudande för deras tjänst där man kan registrera sina steg för att göra det lite mer meningsfullt. Nåja. Om man verkligen motionerar mera låter jag vara osagt (töntigt namn!)

http://www.motiomera.se

Susanna sa...

Nilla. Tack så mycket - har just varit inne och registrerat mig!