tisdag 9 september 2008

Om en vagel

Det som är så bra när man har en egen blogg är att man själv får bestämma vad man ska skriva om. Som om imorse när jag vaknade och såg att mitt öga blivit lite svullet. Jag som just återhämtat mig från Munsåret kände nästa ansiktsförsämring i antågande.

Jag har haft en vagel två gånger tidigare. Första gången var jag åtta år och min bror var precis nyfödd. Jag fick inte hålla i honom för att det kunde smitta. Andra gången var i Namibia där fotot är taget. Jag hoppas inte att det här blir tredje gången gillt.

Jag vill ju vara tjusig när jag landar i Kenya. Inte se ut som en slugger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars Susanna!

Och så en rättning, jag tror inte att vaglar smittar...men när F var nyfödd så hade du en kraftig ögoninflamation med vagel som extra krydda! Det var pga ögoninflamationen du inte fick vara aldeles nära lillebror då.
Jättekramar
Mam

Susanna sa...

Mam. Ja, STACKARS mig!