måndag 22 september 2008

Beauty Salon & Barber Shop eller om hur mina fötter nu är helt fantastiskt mjuka & fina

Medan Anders Borg går sin budgetpromenad idag tar jag en promenad till skönhetssalongen som ligger i närheten av YaYa Shopping Centre. Igår, efter safarin i Nairobi National Park, tog vi bilen till frisören tillika skönhetssalongen. Medan N klippte sig tog jag en pedikyr. Mina stackars fötter blev badade, filade och masserade i närmare en och en halvtimme och var som nya efteråt. Med rosa lack på tårna. Fint. Till och med mina skor blev rengjorda.

Jag hann också förkovra mig i ett par kenyanska tjejtidningar och fick en känsla av de traditionella könsmönster som lever kvar och som en del tjejer vill bryta sig loss ifrån. Och som killarna, i de tidningar jag kollade i, gärna vill leva kvar i. Såklart. Mat på bordet och en tjej som ger mycket mer än hon tar.

N snaggade sig några millimeter, en procedur som tog närmare trekvart med ansikts- och huvudmassage, fyra olika oljor och så vidare. Lyx för en billig peng. Så idag tänkte jag gå tillbaka och få manikyr. Jag tror att jag kan vänja mig vid det här livet...

Ber om ursäkt för att ni, helt utan förvarning, fick upp en bild på mina fötter. Men såhär rena och fina har de aldrig varit tidigare. Lovar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir bara lite avundsjuk, Susanna. Kram//Leena

Susanna sa...

Leena. Du är varmt välkommen hit!