söndag 7 september 2008

Huvudet under armen

Nedräkning till take off nu. På torsdag lyfter plandet till Nairobi och det är verkligen hektiskt just nu... Till råga på allt har min mobiltelefon slutat fungera. Förhoppningsvis får jag igång den imorgon, men det är ju så typiskt att det händer just nu. Självklart har jag också fått ont i halsen, är snuvig och precis det enda jag vill är att ligga i sängen, läsa glossiga tidningar och äta choklad.

Dessutom känner jag mig som en dålig kompis. För ungefär en vecka sedan bjöd min kompis L in till mysigt avskedsfika som skulle äga rum ikväll. Bra. Kul. Gott. Men mitt i allt fixande med vaccinationssprutor, hängighet, flyttkartonger och uppsägning av diverse abonnemang föll det helt bort. För fem minuter sedan drog jag plötsligt efter andan och tänkte: shit, det var ju ikväll!

Ett ikväll som slutade för någon timme sedan. Fan. Förlåt! Och eftersom mobilen är ur funktion har hon ju inte kunnat få tag på mig...

Inga kommentarer: