måndag 8 juni 2009

Om att köra bil ensam för första gången

Jamen, jag måste ju berätta. Igår var jag ute och körde alldeles själv. Visserligen bara till kiosken längre bort på vår gata, men ändå. Det gick bra ända tills jag skulle kliva ur för att handla mjölk. Då fick jag inte ur nyckeln. Men efter telefonassistans från N lärde jag mig att man tydligen måste trycka in en knapp bakom ratten för att man ska kunna vrida ut nyckeln.

Det var härligt att vara ensam i bilen. Vill köra mer!

Hur kändes det när du körde bil ensam för första gången?

8 kommentarer:

Niklas Jakobsen sa...

Det var helt underbart! Det var någon timme efter att jag klarat uppkörningen.

Jag åkte hem till mina föräldrar och lånade deras bil, drog ut till Tyresö och åt en glass. Jag satt och log hela tiden.

Angelica sa...

Hej! Första gången som jag tittar in och vilket härligt liv du lever!!! Underbart att du bor och arbetar i Afrika, måste bara vara hur annorlunda som helst! Jag som bor på mallorca ligger verkligen i lä där :D

Kramar

Angelica

I sa...

det var efter att jag hade kuggat på uppkörningen. körläraren hoppade ur bilen och jag stod kvar. min medföljare var inte där är (han var säker på att jag skulle klara det så han tog en lunch under tiden) och jag fick inte stå så länge där vi hade ställt oss, var tvungen att köra 50 meter till bättre plats och vänta på att bli hemkörd.

Fast nu var jag ute och körde lite själv imorse, det var sköööönt. förstår folk med barn som ibland bara sätter sig ensamma i bilen och kör runt. skråla med i radion och så. eller bara tystnaden! härligt

Ina sa...

Det var frihet! Körde till jobbet en tidig morgon med radion på full volym =)

Susanna sa...

Niklas. Vad härligt - det låter som en helt perfekt första körning!

Angelica. Välkommen till min blogg! Ska bli spännande att läsa din blogg också!

I. Haha, vilken grej. Ja, jag kan tänka mig att föräldrar njuter av det - frihet och tid för sig själv!

Ina. Låter helt underbart - tidig morgon, ensam i bilen och full volym på radion!

Anonym sa...

Jag höll hårt i ratten och tänkte att -tänk om alla andra som kör här brevid visste att jag nyss fått körkort...kände mig som en trafikfara, men det var bara första minuterna för det kändes så konstigt att vara ensammen i bilen.

Att ha körkort är verkligen frihet!!

kram
mam

Unknown sa...

Jag minns faktikst inte hur det kändes, men visst är det befriande att ha körkort och bil. Imorse när jag kom ut var batterie urladdat och bilen död. Plötsligt insåg hur jobbigt det är... att vara utan den lilla bilen och den känslan minns jag.

Trevlig vecka och ta det lugnt i trafiken.

Anonym sa...

Åh det var helt otroligt! Jag lånade Pappas nya volvo v70 samma dag jag fått körkortet och körde från Norrköping till Kinna (utanför Borås) och hälsade på min kompis som skulle åka till USA som au pair kvällen efter =)

Snart ses vi Susanna, skivpaketet är skickat till din mamma...

Kramar Jessica