tisdag 9 juni 2009

Hejdå Kenya!

Om mindre än tolv timmar kommer taxin som ska ta oss till flygplatsen för vidare färd mot vårt nya hemland Zimbabwe. Igår och idag har jag betat av saker från en lång lista och nu sitter jag och slappar i soffan innan jag ska packa det sista. Åkte till Kenya Airways Cargo igår för att lämpa av våra flyttkartonger. De vägdes, plastades in och efter betalning och ytterligare en försäkran om att kartongerna ska med samma plan som det vi åker med åkte jag hem. Det hela gick extremt smidigt.



















Här ser ni killarna som plastar in våra kartonger på Kenya Airways Cargo. Det är bara fem ynka kartonger, men likväl innehåller de en hel massa viktiga saker.

Nästa gång vi hörs skriver jag från Harare i Zimbabwe!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å Lycka till med flytten!!!!
Ser fram emot att höra om allt nytt från ert nya hem!
kram!

Anonym sa...

Bara fem kartonger ...haha! Jag såg ALLA kartonger på bilden och hann tänka -men hur i hela fridens dagar...har ni kunnat få ihop så många saker?? Fler kartonger än när ni flyttade från stan :)!!

Inför i morgon, Lycka till!!

mam

Malin sa...

Åh, lycka till m flytten!! Spännande m ett nytt land. Får se om jag i framtiden kan pricka av Zimbabwe som ett land jag skeppar gods till. Ser framemot dina nya inlägg fr ett nytt land!! Kram!!

Angelica sa...

Vad roligt!!! Hoppas att du kan sova ordentligt och slipper ligga vaken och "pricka av " listor ;D
Brukar bli så...

Kramar

Angelica

Mia sa...

Hej Susanna !
Lycka till med flytten och allt vad det innebär. Ser fram mot att få läsa om dina nya upplevelser och tankar från Zimbabwe.
Själv håller jag som bäst på att planera för Kenya resan i Dec. Vi ska bo på Masai Mara basecamp bl.a som du rekommenderade.
Hoppas du har det bra !
Hälsningar Mia

Jemayá sa...

Hej! Har inte kommenterat tidigare, för jag har inte varit inne så ofta (hinner läsa bloggar rätt sporadiskt), men vill nu passa på att önska dig en jättebra start i det nya landet! Hälsar Ulla från Österbotten i Finland