lördag 29 augusti 2009

Svinis & kolera gör oss handslagsrädda

Jag var på ett möte igår. Satt i ett väntrum och när mannen jag skulle ha mötet med kom fram till mig sa han ´Välkommen och från och med idag tar vi inte i hand´.

Jag mumlade något om att ´ja, man ska ju vara försiktig i dessa tider´.

Och sedan slog det mig att jag som bor i ett koleradrabbat land (när jag inte förlänger min semester här i Sverige - för nya läsare kan jag berätta att jag bor i Zimbabwe - och för er som läser min blogg för Afrikas skull, så får jag be er hålla ut ytterligare en vecka!) ju kunde tipsa honom om hur vi gör därnere. Eller hur man kan göra. Som på bilden. Eller så låter man knoge möta knoge.

Jag tror att han tyckte att det var lite intressant att höra, men jag tror inte att han kommer att samla ihop arbetslaget för träning av alternativt handlag.

Inga kommentarer: