lördag 29 augusti 2009

Har jag brillorna på mig?


















Det börjar bli jobbigt. Jag lägger ifrån mig mina glasögon hela tiden. Överallt. Antagligen för att de blivit lite smutsiga. Kanske som ett rastlöst drag. Men jag virrar omkring här hemma kanske tio gånger per dag och letar efter de förbaskade glasögonen. Och jag minns ju oftast inte ens att jag tagit av mig dem De kommer alltid fram. Men jag blir ju så trött på mig själv.

Är de på handfatet, under täcket eller ute på bordet i regnet. Eller, värst av allt, har jag de på mig? För det har ju också hänt.

För några veckor sedan fick jag ett snyggt, flätat och färgglatt band som jag kan fästa i vardera skalm (ja, okejdå, senilsnören) så att de hänger ner över mitt bröst sådär elegant som ett halsband när jag tar av mig dem. Det funkade, men jag tror att vissa människor i min närhet skäms lite när jag har på mig det där snöret. De har inte fattat hur snyggt det är. Nästan så snyggt så att jag vill ha glasögonen nere som ett halsband hela tiden.

Inga kommentarer: