lördag 29 augusti 2009

Älskad?

Så länge jag kan minnas har jag alltid fått kramar och fått höra att jag är älskad och att allt är möjligt. Jag älskar dig har jag fått höra ofta i min familj. Och jag har inte funderat så mycket precis på hur det är i andra familjer. N tror att det är ganska unikt att vi är så kärleksfulla som i min familj. Medan jag tror (och hoppas!) att det inte alls är så ovanligt.

Sedan kan man ju naturligtvis ge uttryck för sin kärlek på många vis.

Hur var det för er när ni var små? Kryssa i enkäten uppe till höger för jag är så nyfiken på era svar!

5 kommentarer:

Victoria sa...

Intressant fråga, jag tycker mig inte komma ihåg att vi någonsin sa orden "jag älskar dig" till varandra när vi var små, men vi kände oss älskade ändå. Idag säger vi "jag älskar dig" till våra barn varje dag och alltid innan vi ska sova.

Dubbelörn sa...

Massor med kärlek!! Kramar o famnar!
Fick förmånen att få o ge kramar till mamma ända fram tills hon dog vid 95.

Min egen familj är likadan, vi säger varje dag att vi älskar varann o kramas o pussas. Sonen är 19 o ger kärlek i mängder. Min man som är fr Turkiet pussar o kramar sonen för det är han van vid fr sitt hemland.

Kärlek både ges o visas ;)

Kram

Saltistjejen sa...

Jag är nog uppvuxen i en familj som var rätt "fysisk". Inte mina föräldrar mot varandra så mycket, men mot mig som barn. Många kramar och pussar, Mycket sitta och mysa i knät på dem. De sa i stort sett varje dag att de älskade mig. Så jo, jag har haft det bra på så vis. Själv försöker jag att visa min kärlek både till min man och vår dotter genom både fysisk beröring och med ord. För mig är det viktigt. Jag är nog rätt fysisk även mot vänner, men försöker att "hålla igen" om jag känner att vissa eprsoner inte själva är så fysiska. man vill ju inte göra folk rädda eller få dem att känna sig obekväma, haha! ;-)
Kram!!

Anonym sa...

Jag fick massor av kramar som barn men hörde alldrig orden -jag älskar dig...tänkte inte så mycket på det då. Men insåg tidigt i livet att jag behövde höra också...fler sinnen blev bekräftade. Så därför kramar i massor i vår familj + det vackra orden -jag älskar dig ofta, ofta.

Träffar jag vänner så ger jag så gott som alltid en kram, varm go!

Tänker att även i ett förhållande är just kramar och gos + jag älskar dig ofta, ofta syret i förjhållandet, så att lågan kan brinna klar.

Jag älskar dig Susanna :-D
Mam

Susanna sa...

Alla. Tack för era fina svar! Kram!