torsdag 6 augusti 2009

Hatten av för Mimi Weddell!

I brist på energi att berätta vad jag har för mig om dagarna vill jag rekommendera en fantastiskt underbar dokumentär som jag och N råkade halka in på igår när vi egentligen skulle laga mat. Ni måste helt enkelt se den!

Amerikansk dokumentär från 2008. 93-åriga Mimi Weddell lever för filmkonsten. Hon arbetar som statist och älskar varje sekund av jobbet och livet. Filmen är ett porträtt av Mimi och innehåller glimtar ur en mängd stora och små filmer hon medverkat i.

Här kan ni se filmen!

1 kommentar:

IKA sa...

Nu, gick det att kommentera hos dig :)

Har försökt några gånger utan att det lyckades. Jag har också sett på Mimi:s dokumentär och gillade den jättemycket, såg att du bloggat om det och gjorde en länk i mitt inlägg till dig.

Kommer tillbaka för att läsa mer om ER.

Ha det gott
Kram