onsdag 12 augusti 2009

29

Clipboard01

Idag fyller jag år! Tolv minuter i tolv (midnatt) den tolfte augusti kände jag att det var dags att göra entré och världspremiär då 1980. På lasarettet i Luleå. En riktig klimp på 4170 gram var jag. Och 55 centimeter lång minsann.

Nu har jag blivit uppvaktad med sång och god frukost på sängen och dagen ligger framför mig som ett oskrivet blad. Det känns skönt att inte vara så inplanerad i år. Ska fira med att hänga extra mycket med mig själv idag. Sätta på bastun, måla tånaglarna, baka blåbärsmuffins, promenera till ett mysigt café som ligger här i närheten, läsa och lata mig. Ikväll blir det middag tillsammans med la famiglia.

9 kommentarer:

Emmama sa...

Massor av skotska grattiskramar, lite haggis och black pudding kommer här till dig! Låter som en jättehärlig dag! KRAM!

Susanna sa...

Emmama. Hahaha, tack snälla! :D Kram!

TUMADRE sa...

GRATTIS på födelelsedagen! :-)

Ahh, att jag inte tänkte på att åtminstone ta bild på mamman :-( Det är lätt att vara efterklok...

Susanna sa...

Tumadre. Tack snälla för gratulationen! :)

Ja, det är SÅ himla lätt att vara efterklok!!

Saltistjejen sa...

STORT GRATTIS!
låter som en underbar födelsedag!!!! En dag att pyssla med sig själv och sådant man vill göra är verklgien lyx!
Sedan att umgås med familjen till middag. Mysigt!
KRAM!

Susanna sa...

Saltis. TACK! :) Ja, ren lyx är det - jag njuter! Kram!

Cecilia/svengland sa...

Grattis Grattis!

Marianne sa...

Åh GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! Vilken lyx att få hänga med sig själv lite så där oplanerat och sedan familjen på kvällen!

Ha en jätteskön födelsedag!
Kramar!

Susanna sa...

Cecilia. Tack! :)

Marianne. Tack så mycket! Ja, det kändes väldigt lyxigt - både att vara själv och att få vara med familjen...!

Kram!