söndag 24 maj 2009

Vi flyttar!

Vi har börjat packa!

Det är klart nu när flytten blir av - den tionde juni flyttar vi till Harare i Zimbabwe. Det är mycket som ska fixas innan planet lyfter; packa naturligtvis, avsluta mitt arbete, och N har mycket att göra på sitt jobb, ta körkort, ta farväl av Nairobi och Kenya och av våra vänner. Ett ´house cooling party´ ska vi ha också innan vi flyttar! Men även om jag trivs så fantastiskt bra här i Kenya känner jag mig redo för ett nytt äventyr.



Uppfarten till vårt hus i Harare

Och såhär ser huset ut!

9 kommentarer:

Ina sa...

Ser jättefint ut :)Härligt!

Kram på dig!

Susanna sa...

Ina. Ja, visst gör det - kom och hälsa på! :)

Kram!

Emmama sa...

ÅH, vilken grej!! Jättefint hus! Kommer sakna dina betraktelser från Kenya men vet att det säkert blir lika spännande att läsa om Harare!

Stor kram!

Susanna sa...

Emmama. Ja, eller hur! :) Kommer att sakna Kenya som bara den, men hoppas att jag kommer att komma tillbaka manga ganger! Stor kram!

Marianne sa...

Men oj, vad spännande! Och vilket FINT hus ni får! Poolen ser dessutom vansinnigt skön ut. Är den er egen eller delar ni pool som vi gör?

LYCKA TILL!
Kram!

Susanna sa...

Marianne. Ja, visst ar huset FINT! Och poolen delar vi inte med nagon. :) Tack for lyckonskningen! Kram

Malin sa...

Ser underbart ut! Vilken pool :)

thebromanders sa...

Jaha, här fick jag ju svaret. Vilket hus!! Det ser underbart ut!! Hur har ni hamnat i Afrika från första början??

Susanna sa...

Malin. Jamen, eller hur! :)

Mz. Olsson. Visst är det fint! Min sambo fick jobb så vi flyttade - as simple as that! :)