onsdag 27 maj 2009

Om regn, té och åska

Idag har det spöregnat. Och åskat och blixtrat. Underbart. Jag älskar det vädret. Och det är kyligt i luften. Skönt. Vi går mot den kallare årstiden nu och det märks. Som en regnig svensk sommardag var det idag ungefär. Fast med mer regn.

Efter jobbet (ja, jag jobbar ju lite då och då nuförtiden - och gillar det!) åkte jag hem till N som är hemma och är sjuk. Förkyld. Drack hett té med riven ingefära i, satt i soffan och kollade på några avsnitt av serien Big Love (se den!) som jag köpte för någon helg sedan för tjugo kronor per säsong.

Skön dag.

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Jag har missat att du jobbar.
Så kul! Vad jobbar du med?

Susanna sa...

Anna of Sweden. Har nog inte riktigt skrivit om det när jag tänker efter. Hjälper en nyetablerad biståndsorganisation med deras hemsida!

Susanna sa...

Anna of Sweden. Ja, det var väldigt spännande!