fredag 3 april 2009

Om spännande jobb och om jobb som låter mindre intressanta

Igår var jag inne på ams.se för att, bara av ren nyfikenhet, kolla om det finns några intressanta jobb ute i Stockholm. Men jag är hopplös, jag klickar bara på jobb som cirkusartist och fotomodell (inte för att jag skulle vara aktuell) och arbeten med stationering i Afrika och Asien. Jag hade så himla svårt att förmå mig att trycka på rubriker som "Administration, ekonomi, juridik".

Nu såg jag i tidningen idag att Läkare utan gränser söker icke-medicinsk personal för stationering runtom i världen och hjärtat började genast banka lite extra. Inte för att jag ska söka, men det låter så vansinnigt spännande.

Hm, hur ska det bli när vi flyttar hem sedan och jag ska in i arbetsmarknaden igen? Kommer jag att hitta ett spännande, roligt och intressant jobb? Inte för att jag behöver ha en clownnäsa på mig på arbetstid, men jag vill ha roligt när jag jobbar.

Vad är viktigt för er när ni söker jobb?

3 kommentarer:

Ina sa...

Variation!

Anonym sa...

Säger som Ina variation.
Mam

Emmama sa...

Har samma tankar! Vill INTE komma "hem" och gora nat vanligt och sen ha en vanlig vardag.. Gillar att ha lite aventyr i vardagen och att maste gora nat som kanns vettigt! Ska vi starta eget elleeer? Kram!