fredag 24 april 2009

Om frukost på hotell

Igår kom Lucas, vår taxikille som vi oftast ringer, och hämtade upp mig klockan halv sju på morgonen för att köra mig till Holiday Inn. Min fina släkting H är i stan och vi åt en god hotellfrukost tillsammans. Det var jätteroligt att ses i mitt ´habitat´. Sörjer lite att jag blev mätt innan jag hann till pannkakorna bara.

Hon hade med sig grovt bröd, godis och tidningar - allt sådant som värmer en utlandssvensks själ. Tack!

H är här på studieresa och schemat är minst sagt späckat (och spännande!). Hon landade på kvällen i onsdags och ska hinna besöka Lake Nakuru National Park, Massai Mara, åka till kusten och vara i Nairobi. På måndag kväll går flyget tillbaka till Sverige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

med tanke på allt som fanns att äta så är även jag besviken på vad jag hann få i mig MEN det var ju så roligt att hinna ses en kort stund i ditt nya hemland!
kram // H

Susanna sa...

Ja, det var verkligen jätteroligt att ses - trots att vi inte orkade de amerikanska pannkakorna! :) Kram