fredag 24 april 2009

Jag flyr

Framför er ser ni en studie i klassiskt flyktbeteende. Jag har en uppgift framför mig, men som jag för mitt liv inte kan sätta mig ner och utföra. Det är inget som vare sig måste eller kan bli klart idag, men jag måste ju börja och det nu. Jag har gjort en massa annat (dock inte städat, tvättat, bäddat, strukit och diskat eftersom det redan är gjort av vår hemhjälp), men känner mig precis som när jag skrev uppsats på universitetet - helt plötsligt blir storkok och garderobsrensning en bra idé.

Har ni några tips för hur jag ska bli lite disciplinerad?

Ikväll landar min kompis Y på Jomo Kenyatta Airport (de tre första bokstäverna i hennes namn bildar ordet YES - hur coolt är inte det i dessa Obamatider!) - det borde ju vara en morot stor nog för att jobba undan lite nu innan hon kommer, men icke. Desto mer roligt ska det bli att få hänga med henne i två veckor.

På måndag har jag fixat så att bilskolläraren kommer och plockar upp oss och sedan ska jag övningsköra till Karen Blixens museum (där spar vi in en taxiresa...!), sedan blir det lunch på Karen Blixen Coffee Garden (där hennes kaffeplantage fanns en gång i tiden) därefter en promenad till Kazuri för att kolla på pärltillverkningen och spana in snygga smycken i deras butik. Dagen efter drar vi till kusten (igen!) där vi bokat ett cottage vid oceanen. På tisdag åker vi till kusten (igen!) där vi bokat en ´cottage´ på Diani Beach. Utsikt över Oceanen och allt det där.

Imorgon är det en afrikansk jazzkonsert på Nairobi National Museum som vi tänker gå på. Det verkar finns stor potential för att det ska bli bra, men jag har haft höga förväntningar tidigare... Som när ett par coola reggaekillar äntrade scenen på ett hotell och började spela...ja, dansband.

2 kommentarer:

Amy sa...

Att du kan koncentrera dig på någonting med tanke på allt det roliga du har framför dig!! =)
Jag är avis.

Anonym sa...

Känner igen flyktbeteendet och tror att det kanske är ärftligt betingat...;), hjälper det dig om jag säger att just invänta rätt läge och sen bara köra på tills det är klart är så som jag gör. Det ska tydligen vara lite press med i bilden för att endel saker ska bli gjorda.

Kul att du hann träffa H och att hon hade med sig godsaker :).

Ha det riktigt kul nu med Y.

Kramar i massor
mam