torsdag 16 april 2009

- Oh, I didn´t see the car, I was on the phone!

Idag övningskörde jag ute på hektiska Ngong Road. Det gick bra även om det kändes overkligt att det är jag som sitter bakom ratten. Min lärare är bra och jag gillar honom, men han är lite okoncentrerad, flipprar mellan radiostationerna, sms:ar och svarar när det ringer i hans mobil Måste be honom sluta med det.

Idag kom jag fram i en korsning och skulle ta till vänster. Läraren snackade i telefon, men tog tag i ratten som för att hjälpa mig svänga. Jag såg en bil komma körande från höger och bromsade. Min käre lärare utbrast:
- Oh, I didn´t see the car, I was on the phone!
- Tack för den, tänkte jag.

Vi var inte nära att krocka, men det är ju ganska nice om killen som ska lära en att köra är med och håller lite koll. Ska ta ett snack med honom om det imorgon. Därefter åkte vi förbi ett kontor där han skulle lämna ett paket... Inte mig emot, men jag gillar däremot inte att åka med taxibilar här där föraren vill stanna på olika ställen för att hämta något eller plocka upp några polare.

Därefter blev det lite oväntat två timmars teori.

Jag vet - giraffen har inget med inlägget att göra, men kunde inte låta bli att ha med den ändå!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

oj det låter äverntyrligt!
Hoppas det går bra ändå.
Och du giraffens min tycker jag passar rätt bra med ditt inlägg ju! :-)
kram!

Mitt i Fågelsången sa...

Jag tycker att du är supermodig som tar körkort i Nbi!!! Bodde ju där i 3 år och körde 2 av dessa - de kör verkligen som galningar! På den tiden fanns bara 3000 mobilabonnemang att tillgå, så risken att drabbas av en körlärare med tfn då var väl ganska liten.

Lycka till med lappen!

Susanna sa...

Saltis. Haha - nu ser jag att giraffens min uttryckte hur jag kände! :) Jag är så försiktig jag bara kan. Kram!

Mitt i Fågelsången. Tack snälla! Ja, bara 3000 abonnemang, undrar hur många de är uppe i nu! Kram

Anonym sa...

Hahaha! Jag skrattar men tänker att där sitter du och kör taxi i Nairobi efter bara tre lektioner! Han har is i magen din lärare!

Men du kommer framåt i alla fall och har släppt taget om bromsen :).

Giraffen är så söt och kanske en symbol för det seende som du behöver när du kör där på Ngong Road.

Kram alltid!
mam

Susanna sa...

Mam. Ja, precis- redan taxichaufför liksom! :) Kram

Anonym sa...

Susanna, du har fått en utmärkelse hos mig :)
Kramar