fredag 3 april 2009

Om att äta & om att träffa folk

Jorå, jag är vid liv, men har haft fullt upp med att äta och träffa folk. Idag var jag mamma, min syster och lilla Julie på Kungsholmens glassfabrik på Pipersgatan och åt smaskig mynta/limesorbet och kardemummaglass, vi köpte fantastiskt surdegsbröd på Fabrique och goda ostar på Winjas grosshandel, sedan åt vi lunch på café Hilma Sofia som ligger i hörnet Pilgatan/Bergsgatan.


Jag har också varit i Linköping och Norrköping och hälsat på mina kära vänner, promenerat massor, duschat varmt, bastat, varit dunderförkyld, ätit lunch på mitt favoritställe Didis som ligger i hörnet Upplandsgatan/Frejgatan, klippt mig, ätit semlor på Gateau, lunch på Gondolen, hunnit med några läkarbesök, tagit kvällspromenader (något som är omöjligt att göra i Nairobi - vilken frihet!), hängt med söta Julie och träffat en annan bebis också.

Igår såg vi Damernas detektivbyrå som var precis sådär småputtrigt mysig som jag hoppades att den skulle vara. Gillar Mma Ramotswes klädstil och örhängen, kanske får bli en liten shoppingresa till Gabarone i Botswana när vi bor i Zimbabwe.

Jag har försökt att inte boka upp mig för mycket för att ha tid att vara spontan och inte känna mig alltför stressad. Det hade varit så lätt att boka upp sig morgon, middag och kväll med trevliga bruncher, goda luncher och barhäng, men jag orkar faktiskt inte. Det har blivit mycket ändå, men lite mer spontant och skönt.

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Japp! Det är BRA att inte boka upp sig för mycet. Det är annas alldeles för lätt att göra det. ofta blir det fullt upp ändå precis som du skriver. Synd att man itne fick träffa IRL för det hade varit sååå skoj, men jag har verkligen 500% förståelse för att du inte hann!!!!! :-)
Verkar ha en bra Sverigevistelse iallafall!!!!
kram!