fredag 3 april 2009

Med en fullpackad jeep över den afrikanska kontinenten

Det är inte helt klart än, men det kan bli så att vi flyttar till Zimbabwe i juni.

N mailade nyss och föreslog att vi kan göra en roadtrip när vi flyttar dit. Ibland har min kille verkligen bra idéer. Åka jeep över den afrikanska kontinenten och passera fyra nya länder, jag gillar´t.

Första dagen kan vi åka från Nairobi till Mombasa med övernattning för att dagen därpå åka till Dar es Saalam i Tanzania och hälsa på några kompisar, kanske också passa på att ta en tripp till Zanzibar och kolla läget. Sedan styra vidare söderut till Mozambique och Pemba. Där finns det fantastiska stränder och vacker natur. Därefter kan vi göra en gir rakt västerut in mot Malawi där vi övernattar. Dagen därpå åker vi in i Zimbabwe. Kombinerad semester och flytt. Afrikansk roadtrip!

N har kollat med lite människor (med gott omdöme) som gjort liknande resor och tyckt att det funkat bra. Flera av gränsposteringarna är också tydligen bra och smärtfria.

Vi får se hur det blir, men det låter helt klart som ett spännande och roligt alternativ! Eller vad tycker ni?

3 kommentarer:

sof sa...

Det låter som en plan, tycker jag! Ser fram emot att få läsa om er roadtrip!

Emmama sa...

Jag langtar sa det knakar (???) efter att lasa om er roadtrip, gor det!! :)

Emmama sa...

Men jag ar lite sur for att ni flyttar sa snart kom jag pa nu! :)