torsdag 23 april 2009

Frukt & Grönt

Vägen utanför min körskola heter Argwings Kodhek Road och där är trafiken alltid hektisk. Bussar med svarta avgaser, bilar och matatus som kör efter egna regler. Men några kvarter bort, där jag bor, är det lummigt och lugnt.



























Efter körlektionen promenerade jag hemåt och stannade till vid mitt favoritfruktstånd och handlade frukt och grönsaker av min frukt- och grönsakskille. Mango, banan, avocado, röd lök och tomat.



























Därefter tog jag några steg till vänster och handlade fyra ägg för nio öre styck i den röda kiosken.



















Sedan promenerade jag hemåt...

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vad kul att se bilder från din vardag! Den ÄR sååå annorlunda mot min! :-)
Härliga frukt- och grönsaksstånd.
Hur varmt har ni nu?
Kramar!

Susanna sa...

Saltis. Haha - ja, jag kan tänka mig att kontrasterna är enorma! :) Det är runt 25 grader nu, det har börjat regna om nätterna så dagarna är lite svalare än vanligt. Kram!

Emmama sa...

Ja nååågot annorlunda onekligen! Nåt jag gillar så mycket med din blogg är att du verkligen verkar uppskatta din vardag, skönt att läsa om det! :) Kram!

Susanna sa...

Emmama. Tack - ja, det STÄMMER, jag älskar min vardag! :) Kram!