måndag 15 december 2008

Om tiden & om tekakor

Dagarna bara rusar iväg... Efter besöket på skönhetssalongen (jag älskar att jag har råd att unna mig det här!) ringde jag en av mina bästa vänner från mobilen. Hon bor i Norrköping och vi lärde känna varandra när jag pluggade i Linköping för, ja det är nog åtta år sedan... Hon är en av mina käraste och det var fantastiskt att höra hennes röst! Dessutom visade det sig att samtalet som varade i kanske sex- sju minuter bara kostade typ tjugo kronor!

Sedan blev det inhandling av julklappar till N som sedan slogs in så fint av julklappsinslagningstjejen. Det postades också några julhälsningar och jag såg en skymt av en ensam tomte som satt mitt i köpcentret omgiven av plastgranar och väntade på att barn skulle komma fram till honom.

Sedan åt jag lite indiskt och nu är jag hemma och är i bakartagen. Det har blivit müsli, alldeles strax ska tekakorna in i ugnen och på spisen står en, förhoppningsvis helt makalös, köttgryta och puttrar.

Just ja, så var det den där dikten som skulle skrivas också... Det får bli lite senare ikväll!

1 kommentar:

Marianne sa...

Men kära du har du inte Skype? Gratis om den man vill prata med också har dator och Skype, och väldigt, väldigt billigt om man ringer till en vanlig telefon. Jag har för mig att det är 16 öre i minuten från Kairo till Sverige.

www.skype.com

Gratis att ladda ner, gratis eller mycket billigt att använda, och väldigt enkelt. Inga krångliga svåra program.

Man kan sedan prata precis hur länge och ofta man vill!