tisdag 16 december 2008

Julkänsla i bilder



















En trött tomte sitter i köpcentret Yaya och väntar på att barnen ska komma...


















Kenya är ett kristet land och överallt ser man juldekorationer och julpynt i överflöd. Här utanför Yaya! Inte långt därifrån ligger det stora slumområdet Kibera där de knappt har tillgång till el... Det får en att fundera på om man inte skulle kunna lägga pengarna på andra saker än julbelysning!























När vi kom till julfesten hemma hos N:s chef fick alla sy sin egen tomteluva, roligt!























Det bjöds på underhållning av smidiga akrobater...



















...och ett Luciatåg överraskade oss med fina julsånger! Vi åt pepparkakor och drack glögg innan det var dags för dans runt julgranen till tonerna av "Små grodorna"!

















Voila, det blev tre plåtar med lussekatter! Satte julskivan på repeat på "Ave Maria" medan jag bakade. Älskar repeatknappen!
Jag har riktigt mycket julkänsla i kroppen nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Susanna + repeat = sant! =)

Kramar Jessica

Grekland nu sa...

Vilken härlig blandning, akrobatik och luciatåg...

Joanna sa...

vad härligt det ser ut.
min favoritjulskiva, som ständigt går på just repeat, är frank sinatras christmas album. det ger mig äkta julkänsla, eller fejkad snarare, den där julkänslan som är i gamla familjejulfilmer från usa helt enkelt.
och gud vad sugen jag blev på nybakade lussebullar nu.

Susanna sa...

Alla. Ja, det har varit en härlig december! Hoppas att ni alla haft en god jul! God fortsättning!