måndag 15 december 2008

Ni me rodi! = I´m back!

Nu var det längesedan jag skrev ett inlägg... De senaste veckorna har varit hektiska. Jag har bland annat tagit anteckningar på två olika seminarier under fem dagar. De har tagit upp spännande ämnen som hur man ska effektivisera biståndet och om hur man arbetar med olika projekt kring Viktoriasjön. Det har varit en utmaning att försöka få ner allt på papper.

Sedan har det ju varit julfest på N:s jobb, luciafest på ambassadörens residens, inflyttningsfest, utflyttningsfest, en julfest till, safari vid Lake Nakuru och lite magkramp däremellan. Och så såklart volontärande på barnorganisationen och skrivuppgifter som ska in.

Skönt att det snart är jul!

Men den här veckan är det lugnare. En del att fixa med, men det ska nog gå utan att pulsen höjs alltför mycket. Imorse gjorde jag två snygga armband som passar den rosa tröja jag har på mig och nu ska jag strax iväg och få pedikyr och manikyr. Sedan ska jag skriva en dikt till min skrivkurs, läsa bok och kanske baka lussekatter...

Tack för alla kommentarer jag fått! Jag har inte hunit besvara dem på sistone, men jag har skrattat åt era skämt, läst era fina ord, tagit emot tips om ett svenskt guesthouse på Lamu och fått tips på en tjej som gör fina smycken i Luleå. Thank you!

4 kommentarer:

Grekland nu sa...

Valkommen tillbaka...kul att du har mycket att syssla med, det later spannande.

Anonym sa...

Skrivarkurs. Vad kul! Gemensamt intresse. Det kan vi väl prata om nån gång?

Susanna sa...

Grekland nu. Tack så mycket! Ja, det händer mycket spännande just nu...

Cecilia. Ja, definitivt!

Ina sa...

Härligt att du är tillbaka, jag har väntat och väntat! Kram på dig!