måndag 8 december 2008

Om en promenad...

Oftast tänker jag inte på att jag bor i Afrika (även om jag tycker att det är vansinnigt coolt!). Men ikväll när vi tog en promenad vid 18-tiden slog det mig när:
  • vi såg en död hund som låg på gatan alldeles likstel och dan
  • vi tog en genväg genom ett lite buskigt område och en apa kom fram till mig. Den följde efter och jag trodde att den skulle bli hotfull, men en tjej som passerade sa "give him your banana". Och ja, jag höll en banan i handen, men gjorde inte kopplingen...
  • ett stort hål i trottoaren plötsligt uppenbarade sig framför våra fötter
  • vi såg pojkar som vallade sina kor över motorvägen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som hemma fast ändå inte... ;)

Kram

Anonym sa...

Jag ser för mitt inre hur vi blir förföljda av renar i Sverige nu under julen.
- Ge dem din renlav!
- Men den skulle jag ju ha till adventsjulstaken!

Anonym sa...

Roligt inlägg Peter =)

Susanna älskade hoppas att du har det bra!
Karamar Jessica