fredag 19 december 2008

Mot Lamu via Mombasa

Om en timme kommer taxin och skjutsar oss till tågstationen... Vi har i sista minuten bytt hotell i Lamu och kommer nu att bo på mysiga, svenskägda Subira House.

När jag skrev om Lamu på bloggen för några veckor sedan fick jag ett e-mail från den svenska kvinna som äger Subira House, hon hade läst inlägget och föreslog att vi skulle komma förbi och hälsa på hos dem. Sedan visade det sig att en tjej där jag volontärarbetar ska bo där nu i jul och efter att ha varit inne och kollat på de fina bilderna på hemsidan ringde jag igår för att kolla om de kanske hade ett rum ledigt trots högsäsong och allt. De hade ett rum kvar som vi tjingade!

Vi stannar i Mombasa, vid Diani beach, till på måndag. Sedan blir det Lamu i drygt en vecka... Jag har valt ut sex böcker som ska få följa med och göra mig sällskap vid Indiska oceanen när jag läppjar på en mangodrink och försöker varva ner...

4 kommentarer:

Emmama sa...

Hoppas har det riktigt bra där du är, låter helt underbart skönt! Hoppas böckerna är bra också! GOD JUL! KRAM.

Marianne sa...

God fortsättning Susanna! Hoppas att ni har det bra där ni är. Och Gott Nytt År vill jag passa på att önska dig, hoppas att 2009 blir ett riktigt bra år för dig!

Susanna sa...

Emmama. Jag har haft det riktigt skönt vid kusten! Hoppas att din jul också var bra! KRAM

Marianne. Detsamma! Hoppas att du har haft en riktigt god jul. God fortsättning!

Marianne sa...

Du har fått en utmärkelse hos mig.