tisdag 7 juli 2009

Hemma i Stockholm

Jag lever, frodas och mår bra i Stockholm! Vi landade i förra veckan i ett sommarsoligt Stockholm och begav oss, efter en god frukost med bröd från Gateau, iväg till ett naturreservat i närheten av där mina föräldrar bor för att ta en promenad bland kor, får, gröna ängar och hästar. Som balsam för en flygtrött själ och härligt att stå mitt i den svenska myllan efter nästan ett år i Afrika (även om jag var hemma på en visit i mars).

Dagarna läggs till varandra och jag har egentligen inte gjort så mycket mer än att umgås en hel massa med familjen och pussa på min systerdotter Julie. Och en hel massa goda middagar har ätits i trädgården i kvällssolen. Grillat kött, stekt halloumi, svensk potatis, en fantastisk jordgubbs- och rabarbertårta med marängtäcke och en massa annat. Och svenskt lösgodis har slunkit ner medan sommarplaner smidits och böcker lästs.

Imorgon åker jag till Västerbotten för att träffa kära vänner och gå på en konfirmation i skärgården. Det känns lyxigt att vara hemma.

Hoppas att ni har det bra!

ps. fick några frågor i kommentarfältet förut kring hur det känns att ha personal hemma i huset i Zimbabwe, det är både och ska jag säga - ska definitivt skriva ett inlägg om det senare!

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Låter underbart! Njut nu av vänner, familj och Sverige!
Ser fram emot ditt kommande inlägg senare ang personalen!
Stor kram!!

Susanna sa...

Saltis. Ja, jag ska njuuuta så att det räcker hela året! :) KRAM!

Marianne sa...

Jaså är det dit du har smitit iväg : D

Ha det fortsatt JÄTTESKÖNT i vackra Sverige! NJUT!

Kram!

Emmama sa...

Vad harligt! Vi aker hem nasta vecka och jag laaaaangtar!! :) Kram!

Cecilia sa...

Och vi njuter också av att vara hemma! Sverige är fantastiskt! Önskar er en skön semester och hoppas att tiden i Zimbabwe också kommer bli fantastisk!