måndag 4 februari 2008

Om en helg...

I lördags, efter en dubbel espresso på Tintarella di luna, hasade jag ner i en biofåtölj och såg filmen Juno. En sextonårig tjej blir gravid med sin bästa kompis och bestämmer sig för att låta ett gift par adoptera barnet. Filmen är rolig, gripande, fyndig och varm. Jag gillar´n!

Senare, med libanesisk mat i magen, gick jag och N till Odenteatern och lyssnade på franska chansons. Tillsammans med några kompisar gick vi sedan till Musslan på Dalagatan och drack vin.

Igår skulle jag ha tränat SatsCorePuls med C, men kom på att det kanske inte är det bästa för min relativt nyopererade mage. Tror att jag ska vänta ett tag till med att hoppa. Istället tittade jag och N på varandra med beslutsam blick och bestämde oss för att vandra Brunnsviken runt. Drygt tre timmar senare var vi innanför dörren igen, blöta och varma, med varm choklad i magen och kalla fötter. In i bastuvärmen för att sedan dricka smoothie bestående av blåbär, hallon, kiwi, banan, apelsin och vaniljyoghurt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅ, vilken underbar helg! Låter hur mysigt som hellst.

Ina sa...

Jag vill oxå vara med!!!!

Anonym sa...

Det låter så härligt!!
Och mycket mycket roligare.

Susanna sa...

Alla. Jo, det var en riktigt skön helg!