torsdag 21 februari 2008

Odenplan-Mariatorget

När mitt SL-kort gick ut i förra veckan struntade jag i att köpa ett nytt. Började istället gå till och från jobbet. Då har jag liksom inget val. Från Odenplan till Mariatorget. Från Mariatorget till Odenplan. Varje dag. Sedan året började har jag tagit med mig lunch till jobbet istället för att äta ute. Och Satskortet, som jag sa upp förra månaden, har jag förnyat. Två gånger i veckan ska det bli. Jag äter oftare. Mer varierat. Godare middagar. Och mitt blodsocker åker inte lika mycket bergådalbana.

This is the new routine!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vilket hälsosamt liv!
Jag har faktiskt lyckats hålla upp promenaderna till jobbet trots kanonkulan. Men skulle just nu gärna förnya ett Satskort... :)

Susanna sa...

Annanita alias kanonkulan. Du verkar också hålla tempot uppe kulan till trots. Bebisen kanske kan sitta i lotusställning när den kommer ut!