tisdag 7 augusti 2007

Ska du säga!

David praktiserade på en tandläkarmottagning förra sommaren och en av hans kollegor avslutade ofta sina meningar med orden´ska jag säga´. Du är jätteduktig ska jag säga!, vilken god mat ska jag säga! och så vidare...

David brukade skämta om det, men rätt vad det var använde både han och jag det uttrycket. Först på skämt och sedan av bara farten. Det nådde en peak i höstas för att sedan ebba ut, men de senaste veckorna har jag hört mig själv säga det flera gånger.

Jag måste sluta använda det nu. Ska jag säga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men om det inte är det du ska säga, vad är det då du ska säga? :) /S.

Susanna sa...

Ja, det undrar jag också ska jag säga! :)

Anonym sa...

Ja men det är ju så j-a bra...ord ska jag säga ;)

Anne sa...

Det är konstigt hur man snappar upp de märkligaste ord.

Susanna sa...

Ewa. Visst är det!

Anne. Mm, en del ord etsar sig fast.