torsdag 16 augusti 2007

Något gammalt, något nytt, något lånat & något lila...

Jag ska på bröllop på lördag och brudparet vill att det går i lila. Jag har inget lila. Idag efter jobbet tvingade jag mig att gå Drottninggatan fram istället för på de något skönare gatorna vid sidan om. På något sätt måste city passeras på vägen mellan Söder och Vasastan. Om jag inte tar en sjuk omväg.

När jag gick förbi lilla Finlandia och Kladdes kebab tog jag djupa andetag. Jag passerade souvenirbutiker och affärer där de sålde white trashkläder utan att börja hyperventilera i en papperspåse.

Korsade Klarabergsgatan och scannade av några affärer i jakt på lila. Men inget. Inget jag ville ha. Väl hemma i Vasastan hittade jag så ett lila plagg jag kan tänka mig att ha på lördag. Är ganska nöjd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Hemma i "byn" är det alltid bäst och allt finns som man behöver, eller hur!? ;)

)

Ina sa...

Vilken fin bild ;)

Vad kul att du hittade ett lila plagg. Funkar väska och skorna till?

Markus sa...

Gäller samma regler för herrarna?? Ganska jobbigt att inköpa en lila kostym, kommer bara till användning när man ska klä ut sig till P.I.M.P, , ,

Susanna sa...

Ewa. Mm, hemma bäst!

Ina. Tack, men nu har jag bytt tillbaka till den med ett pepparkornsöga och ett blint öga igen. Hade din snygga väska på bröllopet!

Markus. Samma gällde för the boys. Lila kostym hade varit sjysst, men slips i den färgen dög gott. Eller blomma. Eller näsduk i bröstfickan.