fredag 2 oktober 2009

Om modiga bloggar

Jag vill tipsa om två modiga och inspirerande bloggar.

Först bloggen Conscious Living som skrivs av författaren Carl Lindeborg. Han har just kommit ut med boken "Modig - att övervinna sina vardagsrädslor" som han skrivit tillsammans med Sofia Sivertsdotter. Här kan ni läsa en recension av boken! Han har också skrivit boken "Ditt briljanta jag". De här böckerna önskar jag mig i julklapp.

Sedan bloggen Det Som Snurrar som skrivs av Jessica som är en av mina bästa vänner. Det var hon som tipsade mig om bloggen ovanför. Hon är modig, smart och så jäkla inspirerande. Hon gick på Handelshögskolan och fick sedan direkt arbete som managementkonsult med jobb dygnets alla timmar, mycket resande och noll tid för egna intressen.

Samtidigt började hon fundera på om hon inte skulle ha blivit läkare istället. Att få hjälpa människor på ett väldigt konkret sätt. Att möta människor. Att sätta sig i skolbänken i elva terminer när man egentligen redan har ett bra jobb och en lång utbildning krävde naturligtvis massor av funderingar fram och tillbaka. Men till slut bestämde hon sig. Och nu har hon varit student på läkarlinjen i en månad. Ni förstår att jag tycker att hon är modig och inspirerande.

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh, tack vännen, vad glad jag blir! Nu känns kvällen tillsammans med den 1500-sidor tjocka cellbiologiboken plötsligt lite lättare...

Kram!