onsdag 13 augusti 2008

On, off eller mittemellan?

Jag planerar att ha det lugnt och skönt den första tiden i Kenya. Läsa, pärla, simma i poolen, fixa så att vi har internet, leta efter mataffären, skriva, måla kanske, få en känsla för staden, hitta en bra swahililärare, lyssna på musik, supporta N, få koll på det nya livet. Det ska ju kännas meningsfullt det jag gör och jag vill ha vissa saker inplanerade. Det kommer säkert att vara skönt att vakna på morgonen och veta att idag ska jag läsa swahili två timmar eller äta lunch med någon intressant. Men jag vill inte göra för mycket. Eller för lite. Hitta ett bra läge.

Skulle det här ha varit för några år sedan hade jag säkert redan fixat jobb, fritidsintressen och extra studier, men jag vill inte göra så den här gången. Jag vet att det finns massor av spännande grejer att göra. Det kan jag kolla upp på plats. No need to stress.

Men hur hittar man den där balansen mellan att göra för mycket och inte göra någonting?

4 kommentarer:

Ina sa...

Förstår precis vad du menar!

Susanna sa...

Ina. Mmm, livets dilemma...

Anonym sa...

Jag har övat i drygt 9 år =) på just detta. Lyssna till ditt hjärta. Vakna på morgonen - gör dina rutiner (ev nya) Känn efter vad vill Susanna göra idag. Vad finns det för krafter att göra saker med... Du hittar snart en rytm. Ibland blir det förmycket, men det gör inget, fö nästa dag du känner efter. Säger hjärtat: läs en bok etc... Kram "faster"

Susanna sa...

Annci. Såg din kommentar först nu, tack för tipsen! Kram