fredag 22 augusti 2008

Kokoland

Min kille tycker nog att jag är koko. Ni vet, i landet mellan vaket tillstånd och dröm dyker massor av funderingar och tankar upp.

Igår. Han läser bok. Jag försöker somna.
Jag: Du, jag undrar hur många ord man kan få ut av ordet frukost...?
Han: Okej?
Jag: Säkert 20 faktiskt... Fru och kost såklart. Sedan ost, sot, frukt, so, kur, os, rufs, tofs, rost, tur, ur, kos, ko, kor, ork, ok, ut, sort, tok, ros, sur, rus, fukt, rot. Räknas Tor, Rut & Kurt också, tycker du?
Han: Vänta, vad sa du nu?

En stund senare.

Jag: Du, hur är det egentligen... Tror du att kvinnor som använder burka även föder barn i dem?
Han: Va, nej det har jag inte tänkt på. De kan de väl inte göra. Eller?

Ytterligare en stund senare.

Jag: Du, varför heter det egentligen ensamstående. Att man är ensamstående. Vart kommer det stående ifrån? Det känns i och för sig bra att det är stående. Det låter aktivt.
Han: Mmm...

3 kommentarer:

✿Ewa sa...

feber eller...haha! Du är så himla kul!
pok

✿Ewa sa...

Föresten! Hos mig är du nominerad ;)

Anonym sa...

Hehe, rara Susanna!
Avundas N som får så underhållande sängkamrat!