torsdag 24 april 2008

Är ALLT bra med dig?

Jag går runt och irriterar mig på när folk frågar mig: Är allt bra med dig? De säger det i största välmening och ja, det händer att jag frågar samma sak. Jag vet, jag fattar att det är något man säger för att visa att man bryr sig, att man vill veta om personen mår bra och att man inte utgår från att precis allt är bra, men jag blir ändå skitirriterad.

Jag får trycka ner min spontana reaktion som är typ: Nej, ALLT är inte bra! Saker skulle kunna vara mycket bättre, men det är okej. Jag mår bra, men nej, allt är inte bra!

Jag ser framför mig hur jag häver ur mig min svarta, klibbiga, blöta oro och frustration efter en sådan fråga och hur mottagaren står helt handfallen och bara gapar. Asså, jag ville ju bara veta hur du mådde!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske dax att prova svara det du så gärna vill svara...
E

Anonym sa...

Blir man irriterad av en sån fråga bör man nog tänka till, tycker jag.

Susanna sa...

E. Ja, kanske det! :)

Lena. Lugn, ta det med en liten nypa salt!