måndag 15 oktober 2007

Sticka

Halsduken är snart klar och jag är väldigt sugen på att sticka mer och lära mig att göra annat än halsbonader. Gick in på Nystas hemsida och hittade en rolig workshop. Klart jag måste gå! Minns att min syslöjdslärare på högstadiet sa att jag aldrig skulle kunna bli syslöjdslärare för att jag är vänsterhänt. Pardon?

Lördagen den 20 oktober kl 14.30-17:
Workshop för dig som är vänsterhänt . Annika Sylvén kommer till Nysta och delar med sig om hur man kommer igång att sticka som vänsterhänt och tips på hur man stickar mönster som är gjorda för högerhänta stickare. Tips om minskningar och ökningar och detaljer! Workshopen kostar 250 kr och fika ingår. Anmäl dig via mail info@nysta.se eller ring 08-612 03 30.

4 kommentarer:

tanja sa...

Jag var på Workshop där för drygt en vecka sen (Spets- och hålstickning och det var verkligen jättekul, man kom därifrån med en massa inspiration.
En liten fråga; stickar du som oss högerhänta dvs från höger till vänster eller stickar du på andra hållet?

Kram

Susanna sa...

Tanja. Blev riktigt inspirerad när jag var inne på hemsidan! Jag stickar från vänster till höger, det vill säga tvärtom. :) Skulle vilja sticka en sådan där fin, röd trekantssjal som du har gjort. Och pulsvärmare.

Anne sa...

så smart! jag skriver med höger, men det är allt. Jag har alltid gjort allt annat med vänster och jag är övertygad om att jag eg är vänsterhänt. Har faktiskt börjat skriva en del med vänster, men ännu ser det ngt underligt ut

Susanna sa...

Anne. Och jag kan knappt fatta en penna med höger hand.