lördag 6 oktober 2007

Go red!

Delta i en tyst manifestation
för Burmas folk


Tid: Lördag 6 oktober, kl. 13 -14
Plats: Medborgarplatsen, Stockholm


I exempelvis Mongoliet, Frankrike, Australien, Irland, USA, Thailand och Malaysia arrangeras idag stödmanifestationer för Burmas folk. Klä dig gärna i rött som en handling av solidaritet med demonstranterna i Burma.

Paroller: - Frige Aung San Suu Kyi och alla samvetsfångar! - Respektera yttrande- och mötesfriheten, upphör med våldet mot fredliga protester!

Arrangörer: Amnesty och Svenska Burmakommittén

Läs mer här!

2 kommentarer:

Anna sa...

När jag klev upp i morse och stack in handen i min stökiga garderob var det plagg jag fick tag på en röd t-shirt. Har bara ett enda rött plagg och när jag läste här bestämde jag mig för att jag skall ha på mig den hela dagen idag. Det får bli min tysta manifestaion.

Susanna sa...

Annanita. Perfekt!